SCRUM ITERATE GAME

Poznaj jeszcze lepiej scrum (i poeksperymentuj na nim)

Symulacja Iterate Game jest jak szkolenie z doskonalenia techniki jazdy, gdzie w bezpiecznych warunkach możesz poćwiczyć, jak wychodzić z poślizgów i hamować na lodzie. Możesz eksperymentować i próbować nowych rzeczy w bezpiecznych warunkach.

Gra bezbłędnie odzwierciedla zachowania ludzi, uczy dobrych praktyk i obnaża błędne przekonania. Zobaczysz jak ważna jest umiejętność reagowania na nieprzewidywane, działania w oparciu o fakty oraz co NAPRAWDĘ oznacza „bycie zwinnym”.

Ok, rozumiem – przejdźmy do szczegółów szkolenia
SZKOLENIE STWORZONO DLA

– Product Ownerów, Scrum Masterów i zespołów scrumowych
– Kadry zarządzającej wdrażającej u siebie metodyki zwinne
– Potencjalnych trenerów i Agile Coach’ów

NIEWIELE POMOŻE OSOBOM

– Które nie lubią gier planszowych
– Bez jakiejkolwiek znajomości Scrum (sugerujemy Zero BS Scrum, możemy też zrobić dedykowane krótkie wprowadzenie)

CELE SYMULACJI ITERATE GAME
OSOBA KTÓRA UKOŃCZYŁA NASZ WARSZTAT
Będzie umiała lepiej planować Sprinty we współpracy z zespołem

Dzięki uważniejszemu słuchaniu i obserwacji

Wyciągnie inspirację do wprowadzania zmian na własnym podwórku

Krok po kroku, bo tak jest najefektywniej

Usprawni metody podejmowania decyzji kiedy czas goni

A zespół deweloperski jest pod presją

Usprawni sposób zarządzania budżetem oraz backlogiem

By przede wszystkim dostarczać wartość.

Poczuje sens działania empirycznego, w oparciu o fakty, nie opinie

Nawet kiedy przyszłość jest niejasna

Będzie sprawniej balansowała potrzeby klienta, zespołu i szefa

I okiełzna dług techniczny

CZEGO MOŻECIE SIĘ SPODZIEWAĆ?
JAK TO WYGLĄDA?

Dzień treningowy trwa 8 godzin i obejmuje praktyczne wskazówki do zarządzania zespołem Scrum, emocjonującą, kilkugodzinną rozgrywkę oraz wspólną analizę gry.

NA ROZGRZEWKĘ: DYSKUSJA
Szybka powtórka podstaw, ale przede wszystkim dyskusja na temat głównych problemów z jakimi zespoły spotykają się pracując w Scrum.
  • Role w Scrumie i na co uważać przy budowie i zarządzaniu zespołem
  • Skuteczne planowanie sprintów – esencja.
  • Daily, warto? Nie warto? Co powoduje, że to spotkanie jest wartościowe?
  • Jak zrobić konkretne Review, na którego rezultaty z niecierpliwością czekają klienci?
  • Po co nam to Retro? I czemu ekscytujemy się nim tylko na początku?
  • Jak dobrze zarządzać backlogiem?
ZASADY GRY
Celem rozgrywki jest jak najlepsze rozegranie wybranego scenariusza biznesowego oraz nauczenie się nowych rzeczy o Scrumie.

W trakcie gry uczestnicy wezmą udział w kilku, kilkunastu sprintach (iteracjach) wcielając się w jedną z trzech roli: Product Ownera, Scrum Mastera lub Zespół Deweloperski.
  • Product Owner odpowiada za strategię produktu, decyzje finansowe i kadrowe.
  • Scrum Master ma wachlarz opcji wspierających i rozwijających zespół.
  • Zespół deweloperski ma dostarczyć produkt i jak to w życiu, może być różnych rozmiarów i składać z osób o różnym poziomie doświadczenia.

Koniec końców wszyscy jednak stanowią jedną drużynę i oczywiście mogą wzajem polemizować z podejmowanymi decyzjami.

symulacja-scrum
W TRAKCIE
Gra doskonale pokazuje jak nieprzewidywalna może być rzeczywistość. Plany mogą się szybko zdezaktualizować i trzeba błyskawicznie zaadaptować się do nowej sytuacji.
  • Jak działać w otoczeniu, gdzie organizacja i zespoły notorycznie narażone są na zmiany i musi jakoś się w tym odnaleźć?
  • Jak mądrze podchodzić do zarządzania ryzykiem przy metodykach zwinnych i nie przeginać w żadną stronę (drobiazgowe analizy ryzyka vs. ‚e, jakoś to będzie’).
  • Co robić kiedy pojawia się coś czego nie przewidzieliśmy? W oparciu o co możemy podejmować dobre decyzje?
scrum-iterate-game
ANALIZA I WNIOSKI
„O, to jak u mnie w zespole!” albo „Dokładnie takie same błędy popełniliśmy ostatnio”. Takie głosy zawsze pojawiają się podczas gry.

Dlatego podsumowanie, analiza i wnioski to najważniejsza część tego warsztatu.

Przeanalizujemy błędy oraz co zadziałało i wyciągniemy wnioski jak usprawnić nasze własne zespoły w firmach.

Zapytaj o dedykowany warsztat dla Twojego zespołu
Prowadzący: Przemysław Surma

Wieloletnie doświadczenie w Scrum. Od pojedynczego zespołu, po koordynację prac wielu scrum-teamów. / pełne bio /

Ceny: szkolenia zamknięte

Od 6500 PLN netto / grupa (max 14 osób). W tym: dojazd i nocleg trenera, materiały, koszty licencyjne gry.

Ceny: szkolenia otwarte

W tej chwili nie realizujemy tego warsztatu w trybie otwartym. Jeśli chcesz – skontaktuj się. Może coś wymyślimy.

Nietypowe potrzeby? Pytania?

Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania albo skontaktuj się telefonicznie lub z pomocą formularza.