fbpx

Szkolenia: przygotowanie i badanie potrzeb

Zależy nam aby jak najlepiej dostosować omawiany materiał oraz przykłady do uczestników oraz ich realnych potrzeb, dlatego przed każdym szkoleniem zamkniętym organizujemy dokładny wywiad celem dobrania odpowiedniego programu (i trenera) do potrzeb klienta oraz dostosowania ćwiczeń i używanych przykładów do specyfiki firmy i branży, z której będą pochodzili uczestnicy.

PROFIL FIRMY I WYZWANIA UCZESTNIKÓW

Jedna-dwie wideokonferencje, w czasie których chcemy porozmawiać z głównym zleceniodawcą oraz (jeśli to możliwe i zleceniodawca uzna to za celowe) przedstawicielami grupy, która będzie szkolona. Zapytamy o:

  • Jakie macie cele i wyzwania w projektach i co Wam przeszkadza w ich osiągnięciu?
  • Co do tej pory zostało zrobione w tym temacie? Jakich rozwiązań i metod próbowano do tej pory? Co działało, a co nie? Dlaczego?
  • Jak widzicie naszą rolę?
  • Jaki jest profil typowego uczestnika, jak wygląda jej/jego zakres obowiązków, jeśli to lider, to jaki ma wpływ na zespół (‘władzę’), jak duże są zespoły?
KONKRETNY CEL / KPI

Szkolenie może naprawdę dużo zmienić i pomóc w realizacji celów biznesowych zleceniodawcy oraz całej jego organizacji. Wszystko to jednak pod jednym warunkiem: będziemy działać wspólnie. Wspólnie ustalimy jeden główny KONKRETNY cel szkolenia oraz w szczególności zastanowimy się:

  • Czy i jak możemy tę wartość zmierzyć przed szkoleniem, po nim i w jakiś czas potem?
  • Czy i w jaki sposób cel ten zostanie powiązane z rocznymi celami indywidualnymi uczestników (bardzo ważne)?
  • Jakie (poza szkoleniem) uczestnicy otrzymają wsparcie od organizacji w jego realizacji (np. follow-upy z przełożonym, burza mózgów pod hasłem “co zmienimy w naszym dziale”)
DOSTOSOWANIE PRZYKŁADÓW DO SPECYFIKI GRUPY

Dodatkowo staramy się, by ćwiczenia i przykłady użyte podczas szkolenia jak najlepiej odzwierciedlały rzeczywistość uczestników. Dlatego np. w przypadku szkolenia Zero BS Projects zapytamy o:

  1. Przykład dużego, problematycznego projektu (do case study, w którym uczestnicy muszą przejąć choć na chwilę kontrolę nad takowym). Nie potrzebujemy wszystkich (czasem niewygodnych) sekretów. Zależy nam w szczególności na:
    • Ogólnej charakterystyce/rodzaju (co to jest: wdrożenie ERP, wprowadzenie nowej marki, nowy oddział, zamknięcie oddziału, zatrudnienie 300 osób).
    • Nazwach/jednozdaniowym opisie 3-4 głównych zaangażowanych stron (działy firmy, dostawcy)
    • Najczęstszych problemach jakie się w takich projektach pojawiają.
  2. Przykład dwóch średniej wielkości, w miarę standardowych projektów. Takie, które można realnie zaplanować podczas szkolenia (nie za wielkie), ale i takie gdzie może być trochę ciekawych niuansów (możemy się czegoś nauczyć).

Jeśli klient wyrazi zgodę wyślemy też anonimową ankietę do uczestników, gdzie zapytamy ich o:

  • Przykłady sytuacji nieudanego feedbacku (“Podaj proszę przykłady sytuacji, kiedy ktoś z Twoich współpracowników zachowywał się nieodpowiednio, a Ty próbowałaś / próbowałeś zwrócić mu uwagę i nie wyszło (albo nie zwróciłaś/zwróciłeś i dlaczego)? Może być więcej niż jeden przykład. Nie martw się – jeśli w ogóle ich użyję, odpowiednio je zanonimizuję.”)
  • Największą bolączkę w realizacji projektów.

To pomaga jeszcze lepiej dobrać przykłady, a także zawczasu poznać bolączki, o których niekoniecznie dowiemy się podczas wideo konferencji.