fbpx

Dołącz do zespołu Zero BS Management!

Bez dobrych ludzi nie ma dobrej firmy, ale dobrzy ludzie nie rosną na drzewach i ciężko ich znaleźć. Dlatego od lat wyznaję zasadę permanentnej rekrutacji. Bycia zawsze otwartym na zgłoszenia. Cieszę się, że tu zaglądasz, bo może to początek fajnej wspólnej przygody!

Cztery rodzaje współpracy, czyli kogo szukamy

Podstawowe profile poszukiwanej pomocy to:

  • Wolontariat wspierający naszą codzienną pracę
  • Trener / konsultant.
  • Wsparcie sprzedaży lub marketingu.

Możliwa jest też pomoc “z doskoku” w obszarze tworzenia treści. Zaczniemy od tej ostatniej.

1. Pomoc w tworzeniu treści

Nasze nieustające potrzeby w tym obszarze to:

  • Pisanie tekstów do bazy wiedzy. Znasz się dobrze na jakimś obszarze komunikacji i zarządzania? Potrafisz pisać? Zgłoś się – może coś ciekawego z tego wyjdzie. Przykładowe teksty napisane przez osoby spoza naszego zespołu znajdziesz tutaj i tutaj.
  • Kontaktowanie z ciekawymi gośćmi do podkastów. Znasz osobę która ma ciekawą wiedzę i doświadczenia, a jednocześnie potrafi je przekazać? Jesteś w stanie nas sobie przedstawić? Daj znać!

Kontakt znajdziesz tu.

2. Wolontariat wspierający naszą codzienną pracę

Czyli pomoc w codziennych działaniach naszej firmy. Szukamy przede wszystkim wsparcia w: prowadzeniu naszych social media, tworzeniu grafik, obsłudze klientów (tworzenie ofert, wsparcie w rozmowach), automatyzacji procesów, opiece nad naszym community. A poza tym we wszystkim, w czym jesteś dobry/dobra, a co mogłoby się nam przydać.

Co będziesz z tego mieć? Nauczysz się nowych rzeczy (nie oczekujemy żadnego doświadczenia w obszarach, którymi się zajmiesz). Będziesz mieć możliwość poznania nas i bliższej współpracy, zobaczenia wszystkiego “od kuchni”. Wybranym osobom (takim, które nam MOCNO pomogą) zaproponujemy darmowy udział w kursie online, czy nawet szkoleniu stacjonarnym.

Jeśli będziesz tego chcieć, to po dłuższym okresie dobrze układającej się współpracy jest opcja na dołączenie do nas na zasadach komercyjnych (czytaj: za pieniądze).

WAŻNE: nie szukamy osób do zarządzania innymi! W naszym biznesie jest taki problem, że każdy jest chętny, aby wymyślać i koordynować, a mało komu chcę się zakasać rękawy i robić. Pomysły chętnie przyjmiemy, ale głównie te, które możesz zrealizować samodzielnie. Inni członkowie zespołu mają mieć dzięki Tobie mniej pracy, maili, spotkań, a nie więcej. To jest fundamentalna zasada współpracy.

Brzmi jak coś dla Ciebie? Napisz do nas.

3. Trener / konsultant

Cały czas szukamy osób, które wzmocnią nasz zespół. Czego szukamy tutaj?

Po pierwsze doświadczenie – minimum pięć lat na stanowisku liderskim.

Po drugie charyzma – nie musisz biegać po scenie ani być Stevem Jobsem, ale musisz umieć mówić publicznie na przyzwoitym poziomie. Nie wymagam posiadania na koncie wystąpień na TED. Wystarczy solidne doświadczenie z prowadzenia szkoleń i większych spotkań wewnątrzfirmowych. Poproszę Cię o jakąś próbkę – nagranie albo zorganizowanie dla mnie 20-minutowego webinaru próbnego.

Szkolenie autorskie vs. dostarczanie naszych szkoleń

Szukamy osób do realizacji już gotowych szkoleń z naszego portfolio, ale jeśli masz swój program szkoleniowy na ciekawy temat – jest opcja włączenia go do naszej oferty.

Ważne zastrzeżenie w tym ostatnim wypadku: odrzucamy 75% takich propozycji, bo doświadczenie pokazuje, że nietypowe i oryginalne pomysły na warsztaty brzmią świetnie, ale finalnie nikt tego nie kupuje. Prędzej szukamy solidnie zrobionych “standardowych” tematów. Takich, o których od zawsze wiadomo, że są potrzebne i ludzie się z nich szkolą.

Model współpracy, czyli czy dostaniesz etat

Nie nastawiaj się na pracę etatową. Jest taka teoretycznie opcja, ale najwcześniej po dwóch latach intensywnej współpracy. Większość osób w tej branży działa na zasadzie rozliczania pojedynczych zleceń / prowizji. Powód jest prosty: szkolenia są bardzo sezonowym biznesem. 75% przychodu robi się w 2,5 miesiąca na jesieni. Jeśli więc trzeba płacić komuś nawet wtedy, kiedy w ogóle nie ma zleceń – pensję ustala się dość głodową.

Szukamy osób z doświadczeniem w:

IT (zwłaszcza software house), firmach produkcyjnych (chętnie automotive), branży kreatywnej, branży medycznej, shared service. Wszelkie inne korporacje i MSP.

Naszymi klientami nie są, więc niestety nie liczy się dla nas doświadczenie w:

Projektach i spółkach publicznych – projekty PFR, NCBiR, starostwa, urzędy, spółki miejskie etc.

Brzmi ciekawie? Napisz do nas.

4. Wsparcie sprzedaży lub marketingu (komercyjnie)

Komercyjne, czyli za pieniądze (w przeciwieństwie do wolontariatu; wymagamy więc posiadania doświadczenia oraz stałej dyspozycyjności 10-20h tygodniowo). W tym obszarze przyda nam się na pewno ktoś, kto zna się na sprzedaży albo marketingu. Piszę “albo”, bo nie oczekuję kogoś, kto zna się na obu na raz. Oczywiście byłoby super, ale to w końcu różne tematy.

  • W obszarze “sprzedaż i obsługa klienta” chodzi przede wszystkim o: szukanie nowych zleceń, praca z istniejącymi klientami, stworzenie i realizacja procesów w tym obszarze. Na pewno nie poprosimy Cię (a wręcz zabronimy) o cold calling.
  • W obszarze marketingu chodzi nam o: stworzenie i przede wszystkim samodzielną realizację spójnej strategii inbound marketingowej.

W każdym z tych tematów już coś się dzieje, ale oczekujemy, że będziesz mieć chociaż roczne doświadczenie w danym obszarze i pomożesz nam wynieść go na wyższy poziom. Tu podobne zastrzeżenie jak do wolontariatu, czyli: pomysły chętnie przyjmiemy, ale takie, które możesz zrealizować samodzielnie. Jeśli Twój wkład sprowadzi się do rzucenia “nagrajcie więcej filmów na YouTube” albo “obdzwońcie byłych klientów i zapytajcie, czy nie potrzebują szkoleń” – szybko się pożegnamy. Masz nam ułatwiać pracę, a nie dorzucać zadań!

Wymiar i forma współpracy: 10-20h tygodniowo (przy naszej skali więcej nie ma potrzeby). B2B albo umowa zlecenie. Jeśli tak nam rozkręcisz firmę, że będzie potrzeba pracy 40h tygodniowo – pomyślimy o etacie, ale realistycznie patrząc, nie nastawiaj się nań za szybko.

Brzmi ciekawie? Napisz do nas.