Świetna atmosfera, ambitni ludzie. Wyjątkowo inspirujący meetup i już nie mogę się doczekać kolejnej edycji!
Chociaż nie pracuję jako PM, to wiele zaprezentowanych tematów było odpowiedzią na moje potrzeby. Zdecydowanie udane wydarzenie!
Bardzo miłe spotkanie. Każdy mógł podzielić się swoim doświadczeniem i coś dodać od siebie. Mam nadzieje, że już za niedługo odbędzie się kolejny meetup 🙂
CO NAS WYRÓŻNIA?
Nie wiem jak Ciebie, ale nas podczas takich imprez wkurza, kiedy prelegenci i organizatorzy tracą nasz czas – nudą, brakiem przygotowania, czy nachalną autopromocją. Nie powielamy tych błędów i dokładamy wszelkich starań, aby było konkretnie, ciekawe i merytorycznie.
STRUKTURA MEETUPU
01.
NetworkingPoznasz się, porozmawiasz oraz wymienisz doświadczenia z liderami z innych firm i branż
02.
Część warsztatowaRealizowana z zaproszonymi ekspertami w mniejszych grupach . Dyskusja i ćwiczenia.
03.
Rozmowa wieczoruRozmowa ze specjalnym gościem, którą później wyemitujemy w naszym podkaście.
AGENDA
- 17:15 - 17:45 Otwarcie drzwi, networking
- 17:45 - 18:00 Oficjalny start
- 18:00 - 19:30 Mini-warsztaty
- 19:30 - 19:45 Przerwa / networking
- 19:45 - 20:45 rozmowa wieczoru
Czego możesz się podziewać?
Trwająca 90 minut sesja tematyczna realizowana przez zaproszonego przez nas eksperta (listę ekspertów i tematów znajdziesz niżej). Całość realizowana w grupie od 6 do 10 osób i formule dostosowanej do tematu – czasami będzie to dyskusja, a czasem bardzo intensywny warsztat.
Gdzie i kiedy
Schenker Technology Center – Kompleks Sound Garden, ul. Żwirki i Wigury 16C
Rozmowa wieczoru
Głupie pomysły w zarządzaniu
Marek w swoim bogatym doświadczeniu widział wiele sytuacji z cyklu: firma albo manager robią coś całkowicie kontrproduktywnego, a potem szczerze dziwią się, że nic nie wychodzi i nic nie działa. Zaczerpniemy z bogatego doświadczenia Marka, czasem dorzucimy trochę swojego, a czasami postaramy się być adwokatami diabła.
Wraz z zespołem MANDARINE Project Partners pomógł zrealizować w terminie największy projekt tego rodzaju w Europie: przygotowanie PGE S.A. do wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych. Projekt był wart ponad 2 miliardy dolarów i było w niego zaangażowane ponad 2000 osób w Polsce i za granicą.
Marek pomaga szefom firm realizujących projekty, którzy:
1. doświadczają bolesnych opóźnień w realizacji projektów (opóźnień, przekroczeń budżetów, słabej z jakości i niedostarczania pełnego zakresu);
2. Cierpią z powodu syndromu „latania z pustymi taczkami” (wszyscy narzekają na przeciążenie, jednak nie ma efektów, ale za to są ciągłe żądania większej liczby etatów);
3. są często zaskakiwani w ostatniej chwili przykrymi niespodziankami (brak wiarygodnej informacji o prawdziwym stanie zaawansowania projektów, mimo długich nasiadówek i stosowania tradycyjnych narzędzi).
W pracy z firmami Marek stosuje sprawdzone rozwiązania łączące metodę łańcucha krytycznego, zdrowy rozsądek i ponad ćwierć wieku doświadczenia w różnych branżach.
Jego podcast „Projekty Na Czas” jest dostępny Spotify i innych znanych platformach.
Można się z nim umówić na bezpłatną konsultację przez stronę https://mandarine.co
Tematy mini-warsztatów
#1: Mierzenie dojrzałości zespołów – czy warto, co może pójść źle?
Warsztat pozwoli uczestnikowm poznać i odnieść do własnego kontekstu modele mierzące dojrzałość zespołów.
W szczególności omówione zostaną następujące aspekty:
- Cele, do jakich można stosować metryki dojrzałości pracy zespołów i w czym to może pomóc
- Typowe błędy i wyzwania przy wprowadzaniu modeli dojrzałości i jak ich uniknąć
- Ramy i kontekst konieczne do używania mierników dojrzałości zespołów
- Przykładowe, rynkowe modele mierzenia dojrzałości – na warsztacie omówimy trzy
Dodatkowo w ramach części warsztatowej uczestnicy będą mogli zaprojektować model użyteczny dla swoich zespołów i zastanowić się do czego go stosować oraz jak go wprowadzić.
Agnieszka posiada ponad 18-letnie doświadczenie inżynierskie w branży informatycznej w międzynarodowym środowisku i w firmach działających na rynku globalnym. Posiada rozległe doświadczenie z obszaru zarządzania projektami, zarządzania zmianą oraz zarządzania procesami biznesowymi. Przez ostatnie pięć lat koncentruje się na rozwijaniu zespołów i liderów w obszarze zwinnych metod pracy: jest ekspertem transformacji zwinnych, certyfikowanym coachem i trenerem Metody Kanban, Scrum Masterem, praktykiem zwinnych metod skalowania takich jak LeSS i SAFe Lean Portfolio Management.
W Schenker Technology Center jest Agile Coachem wspierającym zespoły rozwijające ekosystem globalnych aplikacji do zarządzania transportem lądowym. Na co dzień wspiera zespoły i liderów w rozwijaniu efektywnej współpracy tak, aby koncentrować się na dostarczaniu coraz większej wartości dla klienta.
#2: Portfolio projektów - jak nie zwariować zarządzając kilkoma projektami?
"Szczęśliwi ci, co prowadzą jeden projekt albowiem głowy ich będą spokojne".
Gorzej kiedy projektów jest więcej i trzeba stawić czoła licznym wyzwaniom. Chociażby takie - ludzi masz na realizacje siedmiu, ale wymaga się od Ciebie realizacji piętnastu przedsięwzięć. O tym oraz o tym, jak:
- budować sensowny portfel projektów,
- definiować cele projektów
- zarządzać tym w trakcie by nie zwariować.
Podsysktujemy wspólnie podczas mojego warsztatu.
Lubię ludzi, bo to oni są sercem projektu. W mojej pracy zawodowej kieruję się tą zasadą każdego dnia.
Najwcześniejsze doświadczenia to prowadzenie projektów w trakcie studiów pracując w samorządzie studenckim i kole naukowym. Profesjonalne zarządzanie projektami zacząłem w trakcie pracy zawodowej w branży energetycznej. Kolejne doświadczenia zdobyłem pracując w branży produkcyjnej. Obecnie pracuję w biurze projektów transformacyjnych w branży health- tech.
Szerzę projektowe podejście do życia, bo uważam, że cel bez planu jest tylko życzenie. Prowadzę również zajęcia na Politechnice Łódzkiej, bo lubię dzielić się wiedzą i swoimi doświadczeniami Pracując w zespołach projektowych stawiam na zespół i komunikację.
#3: Czasami prośba to za mało. Jak rozmawiać z trudnymi pracownikami?
Znasz ten moment, gdy osiągasz granice wytrzymałości i wiesz, że nie możesz już dłużej zaciskać zębów? Kolejny projekt wydajesz opóźniony o kilka tygodni, bo jeden ze specjalistów postanowił mieć własne zdanie na każdy temat? Masz w zespole pracownika, przy którym inni czują się bardzo niekomfortowo i mocno wpływa to na morale Twojego zespołu? Nie tylko Ty. W życiu każdego kierownika projektu nadchodzi moment, gdy musi przeprowadzić trudną rozmowę.
Ten warsztat jest po to, żeby dać Ci odpowiednie narzędzia i w kontrolowanych warunkach przećwiczyć kilka często występujących przypadków. Będziesz miał okazję sprawdzić w praktyce, jak nieprzewidywalni potrafią być ludzie i poznasz kilka sposobów jak sobie z tym radzić.
Jestem menadżerem z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze zarządzania projektami oraz zespołami w branżach budowlanych, IT, marketingu i analitycznej zdobytym w trakcie pracy w międzynarodowych korporacjach oraz małych zwinnych organizacjach.
#5: Klienci są różni, a updejtować ich trzeba
Poinformowany klient, to sprzyjąjący klient.
Nie każdy status update musi być show. I nie każdy musi być sztywny i nudny. Bardzo często istotny (lub decydujący) wpływ na całą współpracę ma osoba dowodząca projektem po stronie klienta, ta z którą rozmawiasz co tydzień. Przewarsztatujmy to co Ty jako PM możesz zrobić by zbudować zdrową relację na poziomie, której oczekuje druga strona.
ADHD PM. Fanatyk pragmatyzmu, wielbiciel zmian, zwłaszcza dobrych, i nowych technologii, zwłaszcza skomplikowanych. Stworzony do startupów odnalazł swoje zawodowe miejsce w korporacji, gdzie spełnia się jako Security Project Manager, wdrażając u klientów rozwiązania z dzieciny cyberbezpieczeństwa systemów OT. Prywatnie grzybiarz i fanatyk tekstów Mroza.
#6: Hiperempatia w świecie korpo. Jak zmienić przekleństwo wysokiej empatii i wrażliwości w supermoc?
Są managerowie, którzy podejmują (celne!) strategiczne decyzje bez patrzenia na dane i statystyki. Są liderzy, którzy po 30 sekundach rozmowy z kandydatem wiedzą, czy go zatrudnią bez patrzenia na jego CV. Oni po prostu wiedzą.
Są pracownicy, którzy robią (za)dużo i którzy mają 10 (dobrych!) pomysłów zanim jeszcze skończysz opisywać problem. Do tego są dobrym duchem zespołu i każdy może na nich liczyć. Jednocześnie są często przemęczeni, sfrustrowani i ogromnie niezadowoleni, kiedy rzeczywistość nie idzie po ich myśli i czują, że decyzje podejmowane w firmie są głęboko niesprawiedliwe. I tą frustrację potrafią "efektownie" wylać na resztę zespołu.
Jest duże prawdopodobnieństwo, że to osoby wysokoempatyczne, które czują dużo więcej i przeżywają dużo bardziej.
W trakcie warsztatu opowiem, czym tak naprawdę jest empatia z naukowego punktu widzenia, jak to jest "mieć wysoki poziom empatii" i jak się z nią odnaleźć w pędzącym świecie korpo, żeby nie zwariować. Podpowiem też, jak stworzyć przestrzeń dla wysokoempatycznego członka
zespołu i zamienić jego klątwę w super moc, która pociągnie cały zespół do przodu.
Ekspert IT z prawie 20-letnim stażem. Entuzjasta ITIL, DevOps i zwinnych praktyk. Fan otwartej wiedzy i dzielenia się. W IT "dotknął" wszystkiego - od wsparcia po robotyzację procesów i sztuczną inteligencję, dlatego teraz skupia się na bardziej „ludzkich” obszarach.
Lider z wyboru. Pracuje z ludźmi, aby ich inspirować, motywować do odkrywania ukrytych talentów i zachęcać do sięgania daleko poza własne horyzonty. Uważa, że ludzie nigdy nie popełniają błędów i może to udowodnić. Jego celem jest tworzenie zespołów i miejsc pracy, gdzie ludzie chcą być i gdzie mogą być sobą.
#7: Obiecują, a nie dowożą - czyli o wyzwaniach team leaderów
Masz dobre serce, ufasz ludziom, pytasz na kiedy zrobią zadania zamiast nakazywać, a potem niestety, musisz tłumaczyć się za nich klientowi lub nadganiać opóźnioną pracę?
Czy da się temu zaradzić, zwłaszcza gdy pracujemy zdalnie? Czy można raz usprawnić komunikacje, ustalić zasady i potem tylko cieszyć się z rezultatów? Jak egzekwować, gdy tego nie lubimy i nie chcemy wyjść na mikromanagerów? Kiedy dawać kolejne szanse, a kiedy powiedzieć dość. Porozmawiajmy o tym otwarcie, bo nie jesteś sam jeśli tego doświadczasz.
Podczas tego warsztatu weźmiemy się za rozwiązanie Waszych powtarzających się problemów, które odbierają satysfakcję z bycia Liderem zespołu. Przyjdź z pytaniami, wyjdź z odpowiedziami i planem działania na pierwsze tygodnie.
20 lat doświadczenia w IT. Rekrutowałem i prowadzę zespoły w RPA, Chinach, Indiach, Anglii oraz Polsce. Jestem aktywnym Senior IT Managerem w międzynarodowej organizacji, więc praktykiem, a nie szkoleniowcem teoretykiem.
Zmieniłem grupę ludzi o niskim morale w wysokowydajny zespół pracujący zdalnie, zarządzający produktami generującymi ponad 3 mld złotych przychodu rocznie, działającym 365/24/7 zgodnie z Agile i Devops, a przede wszystkim z biznesem.
Zostałem wyróżniony Top 10 najlepszych managerów IT roku 2020. Przemawiam na największych polskich konferencjach takich jak PMI Management 360, Infoshare, 4Developers, Warszawskie Dni Informatyki, Computerworld. Dzielę się wiedzą również w podcastach, w społeczności CTO i podczas prowadzenia Mentoringu.
Wykładam na Akademii Leona Koźmińskiego na MBA IT oraz na IT Executive Academy od Rzeczpospolitej.
Jako przedsiębiorca założyłem Szkołę Kierowników IT, by tworzyć Liderów IT poprzez inspirowanie i nauczanie o umiejętnościach managerskich, miękkich oraz moim ulubionym przywództwie.
Dzięki temu kompetentni Liderzy tworzą świetne środowiska pracy, gdzie ludzie są zaangażowani w realizację celów biznesowych nawet gdy pracują zdalnie. Nie trzeba ciągle rekrutować i nikt nie odchodzi przez niewystarczające kompetencje swojego szefa.
#8: Chmura Goldratta jako technika rozwiązywania problemów.
Problemy są nieodłączną częścią biznesu i życia codziennego. Każdy z nas radzi sobie z nimi na swój sposób.
Czy może istnieć metoda, która pozwoliłaby rozwiązać każdy, dosłownie każdy problem? Przekonasz się podczas 90-minutowego warsztatu!
Wraz z zespołem MANDARINE Project Partners pomógł zrealizować w terminie największy projekcie tego rodzaju w Europie: przygotowanie PGE SA do wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych. Projekt był wart był ponad 2 miliardy dolarów i było w niego zaangażowane ponad 2000 osób w Polsce i za granicą.
Marek pomaga szefom firm realizujących projekty, którzy:
1. doświadczają bolesnych opóźnień w realizacji projektów (opóźnień, przekroczeń budżetów, słabej z jakości i niedostarczania pełnego zakresu);
2. cierpią z powodu syndromu „latania z pustymi taczkami” — tzw. zławiel (wszyscy narzekają na przeciążenie, jednak nie ma efektów, ale za to są ciągłe żądania większej liczby etatów);
4. są często zaskakiwani w ostatniej chwili przykrymi niespodziankami (brak wiarygodnej informacji o prawdziwym stanie zaawansowania projektów, mimo długich nasiadówek i stosowania tradycyjnych narzędzi).
W pracy z firmami Marek stosuje sprawdzone rozwiązania łączące metodę łańcucha krytycznego, zdrowy rozsądek i ponad ćwierć wieku doświadczenia w różnych branżach.
Jego podcast „Projekty Na Czas” jest dostępny Spotify i innych znanych platformach.
Można się z nim umówić na bezpłatną konsultację przez stronę https://mandarine.co
Wybór tematu warsztatu
Na dwa dni przed wydarzeniem wyślemy Ci krótki email z prośbą o określenie Twoich preferencji. Poprosimy o wskazanie warsztatu, w którym chcesz wziąć udział najbardziej, w jakim na drugim, a w jakim na trzecim miejscu. Na tej podstawie przypiszemy Cię do konkretnego tematu, o czym poinformujemy Cię w wiadomości emailowej oraz podczas rejestracji na wydarzeniu.
Piszesz się?
59,- zł (z VAT)
Partnerzy
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie niewielkiej opłaty, aby zmniejszyć ilość zgłoszeń od osób, które zapisują się, a potem się nie pojawiają. Pieniądze przeznaczamy na potrzeby organizacyjne – np. pokrycie kosztów dojazdu z innego miasta dla części prowadzących.
Nie, ale możesz przekazać ją komuś innemu – wystarczy, że napiszesz do nas maila w tej sprawie.
Podaj swoje dane podczas zakupu, a faktura automatycznie zostanie wysłana na Twój e-mail.
Jasne – napisz do nas na adres team@zerobs.pl i ogarniemy, co trzeba.
Dostaniesz od nas dokładnie 5 wiadomości.
- Potwierdzenie zakupu
- Utworzenie konta na naszej platformie zakupowej (z przyczyn technicznych nie do obejścia, ale z niczym się to nie wiąże)
- E-mail z informacjami organizacyjnymi przed wydarzeniem
- E-mail z informacją o temacie warsztatu, w jakim weźmiesz udział
- E-mail z podsumowaniem po wydarzeniu
To wszystko. Nie dopiszemy Cię bez Twojej zgody na żaden newsletter. Nie udostępnimy nikomu Twojego adresu ani danych.
Wszystkie szczegóły dostaniesz w mailu, który otrzymasz po zapisie. Na miejscu zadbamy też o odpowiednie oznaczenie, aby nie było problemu z trafieniem.