Szkolenia: logistyka

Dla ułatwienia skompilowaliśmy na jednej stronie nasze wymagania odnośnie logistyki podczas szkolenia zamkniętego

SALA I USTAWIENIE

Powinna być na tyle przestronna, aby spokojnie pomieścić wszystkich uczestników oraz dać przestrzeń (3-4 metry szerokości) dla trenera. Z tego powodu średnio nadają się wszelkie kompaktowe sale z dużym nieprzesuwalnym stołem. Są dobre na 1-2 godzinne spotkanie, ale nie trzy dni szkolenia.

Inne rzeczy na które warto uważać:

  • Rzutnik umieszczony tak, że cały czas „oświetla” prowadzącego.
  • Szklana przezroczysta ściana wewnętrzna (nie okno) w polu wzroku uczestników – będzie ich rozpraszać.
  • Klimatyzacja / ogrzewanie – przy wynajmie sal zewnętrznych (niestety) warto zadać to pytanie. Zwłaszcza w środku lata lub zimy.

Preferujemy ustawienie tzw. „psychoterapeutyczne” – półkole krzeseł.

WYPOSAŻENIE
  • Rzutnik lub telewizor (równie dobry, a czasem lepszy) z wyjściem HDMI lub VGA
  • Tablica flipchart + zapas kartek na nią + markery
PRZEKĄSKI i OBIAD
  • Dobrze aby uczestnicy mieli dostęp do kawy, herbaty i wody (kuchnia / bufet). Najlepiej jednak aby napoje przygotowywało się w kuchni albo na korytarzu – ekspresy i podgrzewacze do wody potrafią porządnie hałasować i wszystkich rozpraszać.
  • Przydadzą się również przekąski. Na naszych szkoleniach otwartych serwujemy lokalne owoce i warzywa oraz bakalie i tak też sugerujemy organizatorom – unika się efektu „przymulenia” po tym jak ktoś obje się ciastek.

OBIAD: preferujemy 12:30, ale najlepiej gdyby jego godzina była delikatnie elastyczna (ciężko utrafić idealnie, a źle przerywać w połowie ćwiczenie „bo obiad”). Jeśli przebiega turbo-sprawnie (bufet samoobsługowy albo szybkie podanie) czasem skracamy przerwę do 45 minut. Jednak nie krócej – uczestnicy (i trener) potrzebują przerwy na regenerację.

SPECJALNE WYMAGANIA + POMYSŁY

Kilku z naszych trenerów (nie wszyscy) ma specjalne wymagania żywieniowe (wege / bez nabiału / gluten free etc.), jednak to wcale nie takie straszne. Przykładowe dania wegetariańskie bez glutenu i nabiału:

  • Sałatka z tofu i orzechami.
  • Ryba z ryżem i surówką.

Nasi trenerzy zawsze chętnie skonsultują. 🙂