Zarządzanie kryzysami psychicznymi w zespole

Warsztat prowadzony przez psychologa z doświadczeniem w zarządzaniu

Problemy natury psychicznej dotykają coraz większej liczby osób. To kwestia czasu, kiedy usłyszysz:

“Jestem chory na depresję. Biorę leki, ale daję Ci znać, żebyś wiedział, bo mogę mieć gorsze dni.”
“Jestem w trakcie paskudnego i wyniszczającego rozwodu, który jeszcze potrwa.”
“Jestem wypalona. Mam już dość tej pracy, tych zadań, tych klientów. Dłużej nie wytrzymam.”

Słowem – to kwestia czasu kiedy będziesz musiał zarządzać kryzysem psychicznym w zespole.

  • Co wtedy powiedzieć i jak się zachować?
  • Kiedy odesłać do specjalisty, a kiedy zachować się empatycznie i dać się wygadać?
  • Gdzie jest granica między dawaniem wsparcia, a stwarzaniem możliwości do nicnierobienia?

Zarządzanie kryzysami psychicznymi w zespole: cele warsztatu

  • Dowiedzą się, jakie są najczęstsze zaburzenia psychiczne i jakie objawy im towarzyszą. Depresja, wypalenie zawodowe, stany lękowe, ADHD, powikłania neurologiczne po COVID, czy sytuacje kryzysowe. Jaki mają wpływ na efektywność oraz motywację i funkcjonowanie w grupie.
  • Nauczą się, jak i kiedy stawiać jasne granice tak, by problemy psychiczne nie stawały się wymówką.
  • Przećwiczą, jak komunikować się z osobami, które borykają się z problemami natury psychicznej. Poznają techniki – jak ustalać wykonywanie obowiązków, by nie naruszać granic dobrostanu, a jednocześnie realizować cele biznesowe.

Zarządzanie kryzysami psychicznymi w zespole: plan warsztatu

  1. Z czym mierzą się pracownicy? Przegląd najczęstszych zaburzeń: depresja, zaburzenia lękowe, wypalenie, kryzys. Objawy i wpływ na zespół.
  2. Realne sytuacje – studia przypadków z biznesu. Analiza rzeczywistych historii. Co zadziałało, co pogorszyło sytuację, co można było zrobić inaczej.
  3. Jak rozmawiać z osobą w kryzysie psychicznym? Użyteczne zwroty, błędy do uniknięcia, sposób prowadzenia rozmowy, pytania których nie zadawać.
  4. Jak ustalić współpracę, gdy ktoś zgłasza problemy? Granice roli lidera, ramy wsparcia, horyzont czasowy, oczekiwania i realne możliwości.
  5. Czego nie robić? Typowe błędy i ich konsekwencje. Zachowania i decyzje, które w dobrej wierze szkodzą. Czego unikać, by nie eskalować problemu.
  6. Zasady i prawo pracy : co może, a czego nie powinien robić lider. Praktyczne minimum od strony prawnej. Co zrobić, by nie wejść na minę.

Forma: interaktywny wykład + warsztat. Całość bazuje na konkretnych studiach przypadków wynikających z przedszkoleniowego badania potrzeb.

Jeżeli nie potrzebujesz pełnego warsztatu, polecamy:

  • Webinar, który jest esencją wiedzy w temacie zarządzania kryzysem psychicznym w zespole
  • Konsultacje, jeżeli masz indywidualną sytuację, którą potrzebujesz omówić

Trener: Dawid Straszak

Psycholog prowadzący własny gabinet ze specjalizacją wypalenie zawodowe. Przez 7 lat pracował w międzynarodowych korporacjach (AXA XL, UPS), głównie w roli Team Leadera. Trener w firmie Zero BS Management w tematyce komunikacji i współpracy. Certyfikowany asesor metodologii AC/DC . Twórca projektu Podcast Charyzmatyczny.

Pełnienie roli psychologa oraz doświadczenie w zarządzaniu daje mu unikalną możliwość stworzenia pomostu pomiędzy zarządzającymi i osobami borykającymi się z chorobami psychicznymi.

Więcej na temat Dawida znajdziesz w jego BIO na stronie “o nas” oraz na LinkedIn.

Ceny i logistyka

Warsztat

  • Czas trwania: 8h
  • Język: wyłącznie polski
  • Cena: 7  000 zł netto (+23% VAT) + dojazd i nocleg trenera
  • Ze względu na tematykę sugerujemy wersję stacjonarną warsztatu.

Webinar

  • Czas trwania: 60 min + 30 min sesji pytań i odpowiedzi
  • Język: wyłącznie polski
  • Cena: 2 750 zł netto (+23% VAT)
  • Forma: online

Indywidualne konsultacje

  • Czas trwania: 60 min
  • Cena: 749 zł netto (+23% VAT)
  • Forma: online lub stacjonarnie we Wrocławiu

Brzmi ciekawie?

Napisz: team@zerobs.pl, zadzwoń +48 737 331 713 albo skorzystaj z formularza kontaktowego.