fbpx

Doradztwo i audyty

Od optymalizacji PMO i procesów, po ratowanie projektów

Doradztwo – na czym polega?

Doradztwo obejmuje wszelkie działania, gdzie ramię w ramię z klientem próbujemy rozwiązać jego problem. Są one szerzej zakrojone, w formule jeden do wielu (konsultant spotyka się i pracuje z różnymi przedstawicielami firmy klienta) – w przeciwieństwie do mentoringu, w którym to współpraca odbywa się 1-1.

Przykłady tematów, w których możemy pomóc

  • Dostosowanie uznanych metodyk i praktyk do specyfiki firmy.
  • Wypracowanie lub poprawa sposobu zarządzania portfelem projektów – zwiększenie efektywności wykorzystania pracowników, poprawa rentowności i terminowości realizowanych projektów.
  • Redukcja czynników demotywujących zespół, zmniejszających wydajność i zwiększających rotację.
  • Usprawnienie przepływu informacji, zmniejszenie liczby spotkań i maili.
  • Wypunktowanie słabych stron pomysłu na realizację strategicznego projektu (planowanego lub już w toku), wsparcie przy ich poprawie.
  • Poprawa komunikacji i relacji z klientem.
  • Pomoc w zaplanowaniu i realizacji projektu zmiany w organizacji.

Słowem – w większości obszarów, które wiążą się z realizacją projektów.

Warunki owocnej współpracy

wykres_trendu_wzrostowegoBy nasza ewentualna współpraca miała sens i mogła przynieść rezultaty, muszą być spełnione dwa podstawowe warunki.

JASNY I DOBRZE DOBRANY CEL: Często dostajemy prośby o wsparcie w stworzeniu lub wdrożeniu ulepszonych procedur zarządzania projektami. Naszym pierwszym pytaniem jest wtedy “w jakim celu?”. Innymi słowy: co te zmiany mają dać? Procesy można napisać na wszystko, ale póki nie będziemy wiedzieć jaki jest ich faktyczny cel, projekt jest skazany na porażkę.

Oczywiście pomożemy w dobraniu takiego celu oraz konkretnych wskaźników, które pokażą nam w trakcie czy idziemy w dobrym kierunku. Wspólnie zastanowimy się też na ile wszystko to jest realne.

Przy dobieraniu celów dobry pomysłem bywa też krótka faza tak zwanego shadowingu dla kluczowych zespołów lub liderów.

PODEJŚCIE OSÓB, KTÓRYM MAMY POMÓC: Innym częstym przypadkiem jest sytuacja, gdy chce wynająć nas wysoko postawiona osoba z konkretnym (często bardzo dobrym) pomysłem na temat tego, jak zreorganizować pracę w danym dziale. Tyle, że dział ów bardzo, ale to bardzo tej zmiany nie chce.

Powiedzmy sobie wprost – to nie działa tak prosto.

Aby taki projekt miał szanse się powieść, potrzebujemy sojuszników “wewnątrz”. Kilka spośród osób bezpośrednio dotkniętych zmianami musi faktycznie uwierzyć, że mają one sens i być gotowymi ją współtworzyć. W takich wypadkach oczywiście podpowiemy i pomożemy poprowadzić projekt w taki sposób, aby takowych znaleźć.

Cena oraz model pracy

Podstawową jednostką rozliczeniową jest godzina, której cena wynosi 500,- PLN netto. Dodatkowo klient pokrywa koszty ew. dojazdów i noclegów.

  • Preferujemy hybrydową formę pracy – dobrze móc się spotkać, poznać i podrążyć na żywo. Ale jeśli coś da się bez strat jakości zrobić zdalnie – staramy się zrobić to zdalnie.
  • Rozliczamy się krótkimi etapami, których zakres, oczekiwane efekty oraz czasochłonność każdorazowo potwierdzane są z klientem. Faktura wystawiana jest w momencie zamknięcia etapu albo kiedy suma godzin przekroczy 10. Cokolwiek wystąpi szybciej.
  • Staramy się liczyć godziny w sposób stawiający na partnerską współpracę. Jeśli w trakcie projektu przekroczymy czas jakiejś rozmowy o 10 minut albo klient zadzwoni dopytać o coś na kwadrans, to najcześciej w ogóle nie uwzględniamy tego w rozliczeniu. Jednak jeśli w trakcie owej krótkiej rozmowy wyjdzie, że mamy podesłać jakieś podsumowanie/rekomendacje, co zajmie nam dodatkowe pół godziny – jak najbardziej policzymy ten czas i wystawimy za to fakturę.

Brzmi rozsądnie?

Napisz: team@zerobs.pl albo skorzystaj z formularza kontaktowego.