Doradztwo i audyty

Od optymalizacji PMO i procesów, po ratowanie zagrożonych projektów

Doradztwo z zarządzania projektami – na czym polega?

Doradztwo i audyty to projekty, gdzie ramię w ramię z klientem próbujemy rozwiązać jego problem. W przeciwieństwie do mentoringu i konsultacji, gdzie współpraca odbywa się 1-1, są one szerzej zakrojone, a konsultant spotyka się i pracuje z różnymi przedstawicielami firmy klienta.

Przykłady tematów, w których możemy pomóc

Każdy temat wraz z orientacyjną liczbą godzin doradczych potrzebnych do jego realizacji.

  • Prosty audyt “jak sobie radzimy na tle innych”: 16-24h
  • Identyfikacja i priorytetyzacja przyczyn problemów z terminowością i jakością projektów: 16-60h.
  • Wdrożenie zarządzania portfelem projektów: 32-120h
  • Ratowanie zagrożonego projektu: 16-36h

Finalna ilość godzin zależy od: wielkości obszaru, na jakim się skupiamy (mały dział vs. cała firma), specyfiki projektów, dostępności osób do wywiadów itp.

Doradztwo i audyt zarządzania – czynniki sukcesu

wykres_trendu_wzrostowegoSkuteczny projekt doradczy wymaga dwóch rzeczy: jasnego celu i zaangażowania zespołu.

JASNY I DOBRZE DOBRANY CEL: Wielu klientów prosi nas o pomoc we wdrożeniu nowych procedur zarządzania projektami. Zawsze pytamy: „Po co?”. Dopiero gdy wspólnie zdefiniujemy, co dokładnie ma się poprawić i jak to zmierzyć, projekt ma sens. Pomagamy określić cele, wskaźniki sukcesu oraz realistyczny plan działania. Często proponujemy też krótką fazę shadowingu dla kluczowych zespołów lub liderów, by lepiej zrozumieć ich sposób pracy.

GOTOWOŚĆ ZESPOŁU NA ZMIANĘ: Często zgłaszają się do nas menedżerowie z pomysłem na reorganizację, której ich zespół nie chce. Zadaniem konsultanta ma być wtedy „przekonanie ludzi”. To, niestety, nie działa w ten sposób. Nikt w godzinę nie zmieni oporu w entuzjazm. Pomożemy zbudować poparcie od środka, by nowy sposób pracy był współtworzony, a nie narzucony. Ale to dzieje się stopniowo i wymaga też wysiłku i elastyczności po stronie klienta.

Doradztwo i audyt zarządzania – ceny i model pracy

Podstawową jednostką rozliczeniową jest godzina, której cena wynosi 500,- PLN netto. Dodatkowo klient pokrywa koszty ew. dojazdów i noclegów.

  • Preferujemy hybrydową formę pracy, gdzie przynajmniej 50% spotkań jest na żywo. Pomaga to w budowaniu zaufania.
  • Rozliczamy się krótkimi etapami, których zakres, oczekiwane efekty oraz czasochłonność każdorazowo potwierdzane są z klientem. Faktura wystawiana jest po zakończeniu etapu lub po przekroczeniu 10 godzin – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej
  • Liczymy godziny w sposób partnerski. Jeśli w trakcie projektu przekroczymy czas jakiejś rozmowy o kwadrans albo klient zadzwoni z szybkim pytaniem – najczęściej w ogóle nie uwzględniamy tego w rozliczeniu. Jednak jeśli w trakcie owej krótkiej rozmowy wyjdzie, że mamy podesłać jakieś podsumowanie / rekomendacje, co zajmie nam dodatkowe pół godziny – jak najbardziej policzymy ten czas i wystawimy za to fakturę.

Brzmi dobrze?

Napisz: team@zerobs.pl albo skorzystaj z formularza kontaktowego.